Cierpliwość do nowych gier

Dyskusja w 'Offtopic' rozpoczęta przez użytkownika RyJek, 7 Maj 2014.

  1. RyJek

    RyJek Administrator
    Staff Member

    Dołączył:
    2 Marzec 2014
    Wiadomości:
    71
    Docenione treści:
    18
    Tak tylko sie zastanawiam, bo właśnie mnie odrzuciło momentalnie od Gnomorii - czy tylko ja tak mam, że w wieku 28 lat jeśli gra wymaga ode mnie żebym się jej cierpliwie uczył, to najczęściej po prostu nie daję jej tej sposobności.

    Jeśli gra pozwala mi grać od pierwszej jej sekundy i powoli wprowadza mnie w jej tajniki, a nie przez ciągły tutorial albo wręcz jego brak (patrzę na Ciebie Early Access games), to szanse są, że właśnie przestałem w to grać.
     
    #1
    ANtY lubi to.
  2. Cpt Neptuned

    Cpt Neptuned Redakcja 1ndieWorld
    Staff Member

    Dołączył:
    18 Marzec 2014
    Wiadomości:
    18
    Docenione treści:
    3
    To jest pewnie dosyć rozbudowane socjologicznie pytanie - zaczynałeś grać, jak jeszcze nie było tutoriali, ot dostawałeś produkt i trzeba było samemu rozkminić jak go okiełznać. Teraz gry są zarówno bardziej skomplikowane (miks gatunków, czasem niewiadomo czego się spodziewać po danym tytule), jak i ludzie przyzwyczajeni do samouczków. Ja akurat dzielnie znoszę tutki, chociaż czasem mam wrażenie, że deweloper traktuje mnie jak skończonego idiotę :D Inna sprawa, że są gry, w których bez półgodzinnego tutoriala nie ruszysz, pamiętam jak Final Fantasy VIII przytłoczył mnie swoją mechaniką, a potem nie raz wracałem do objaśnień z poziomu menu.

    Mam wogóle wrażenie, że powoli wkraczamy w nową erę tutoriali, które nie tylko uczą mechaniki gry, ale też zachowań socjalnych - sporo gier MOBA oprócz zobrazowania gdzie jest mid lane i co to jest nexus/ancient/whatever to poleca szereg zachowań w interakcjach ze swoim teamem. To dopiero musi frustrować ludziki, które chcą od razu pchać się do zabijania :D
     
    #2
  3. Pan Herbaciarz

    Dołączył:
    3 Maj 2014
    Wiadomości:
    15
    Docenione treści:
    3
    Nie tylko ty tak masz, jeżeli jakaś gra ma dosyć długi tutorial, który wyraźnie jest oddzielony od głównej rozgrywki to faktycznie, jest to mało przyjemne.
    Jeżeli jednak poradniki są prowadzone w taki sposób jak np. Magicka'e to muszę przyznać, że przechodzi się je miło ponieważ stanowią już część tego co faktycznie powinno się dziać ;)
     
    #3
  4. RyJek

    RyJek Administrator
    Staff Member

    Dołączył:
    2 Marzec 2014
    Wiadomości:
    71
    Docenione treści:
    18
    No 'learning by doing' jest super, szczegolnie ze magicka nawet nie pauzuje rozgtywki na ten proces.
     
    #4
  5. Sheepstorm

    Sheepstorm 1w dev
    Staff Member

    Dołączył:
    18 Marzec 2014
    Wiadomości:
    23
    Docenione treści:
    1
    Ja z założenia nie lubię tutoriali :) potem w połowie gry dowiaduje się, że jak nacisnę E to mogę wykończyć przeciwnika zamiast bić go 10 minut dłużej i jest efekt "wow".
     
    #5
  6. blackmoondev

    Dołączył:
    4 Maj 2014
    Wiadomości:
    19
    Docenione treści:
    9
    Zrobić dobry (niazauważalny) tutorial to masakra. Generalnie - czasami zdarza się, że gra z bardzo złym tutorialem się wybija i tak (patrz FTL) - ale to chyba wyjątki od reguły.
    btw. Neptuned - "mam wrażenie, że deweloper traktuje mnie jak skończonego idiotę" - yup, robiąc tutorial zakładam, że gość który będzie po drugiej stronie jest absolutnym głupolem:)
     
    #6
  7. Cpt Neptuned

    Cpt Neptuned Redakcja 1ndieWorld
    Staff Member

    Dołączył:
    18 Marzec 2014
    Wiadomości:
    18
    Docenione treści:
    3
    hehehehe zapewne to najlepsze podejście - Ci faktycznie wolno łapiący mają idealny start, a Ci nadgorliwi rozumieją dlaczego tak jest, więc popsioczą 15 minut, a potem i tak ich gra wciągnie i zapomną o samouczku :)
     
    #7

Poleć tę stronę