Książka o projektowaniu poziomów

Dyskusja w 'Inne' rozpoczęta przez użytkownika Kord, 29 Maj 2014.

  1. Kord

    Kord Paranoiac

    Dołączył:
    3 Maj 2014
    Wiadomości:
    23
    Docenione treści:
    3
    Hejka.

    Od jakiegoś czasu (to już w sumie rok*) piszę dużą publikację, która w zamierzeniu ma być książką, e-bookiem lub chociażby bardzo pokaźnym artykułem. Jest ona w całości poświęcona projektowaniu poziomów. Odbiorcami mają być osoby, które chciałyby zacząć swoją przygodę w tej dziedzinie gamedevu lub po prostu interesuje je sposób tworzenia i projektowania lokacji.

    Piszę tutaj natomiast z takiego powodu, że przydałby mi się feedback w sprawie tego, co w takiej publikacji znaleźć się powinno. Dlatego poniżej wrzucam spis treści (jeszcze nieposortowany) i wychodzę z prośbą o dodanie uwag od siebie. :)

    1. Wstęp
    2. Czym jest projektowanie poziomów?
    - Ogólnie rzecz biorąc
    - Kto może zostać Level Designerem?

    1. Historia Level Designu
    2. Proces tworzenia lokacji
    - O krokach słów kilka
    - Przygotowania
    - Prototypowanie
    - Meshowanie
    - Oświetlenie i efekty
    - Poprawki i testy

    1. Przydatne umiejętności
    - Języki nie tylko obce
    - Szkicowanie
    - Grafika trójwymiarowa

    1. Wybór narzędzia
    - Sprawa indywidualna?
    - Unity3D
    - CryEngine 3
    - UDK/UE4
    - Rzut oka na inne narzędzia

    1. Kilka porad na dobry start

    *Iteracja zmuszała mnie do poprawy formy, dopiero niedawno zacząłem wychodzić z nią na prosto, co baaaardzo przyspieszyło pracę.
     
    #1
  2. localhost

    Dołączył:
    8 Maj 2014
    Wiadomości:
    8
    Docenione treści:
    2
    Dobry pomysł, jako że nie ma na rynku takich publikacji, ale spis treści troche ubogi.
     
    #2
  3. arekbeben

    arekbeben Redakcja 1ndieWorld
    Staff Member

    Dołączył:
    5 Kwiecień 2014
    Wiadomości:
    20
    Docenione treści:
    7
    Super, że ktoś się podjął czegoś takiego. Z chęcią przeczytam jak się ukaże :)
     
    #3

Poleć tę stronę