W Czym?

Dyskusja w 'Programy' rozpoczęta przez użytkownika RyJek, 16 Maj 2014.

  1. RyJek

    RyJek Administrator
    Staff Member

    Dołączył:
    2 Marzec 2014
    Wiadomości:
    71
    Docenione treści:
    18
    Wielu ludzi, którzy chcieliby zacząć 'robić gry' zapewne zastanawia się, gdzie skierować swe pierwsze kroki. Tak więc pytanie do ludzi, którzy już te kroki postawili - w czym robicie gry?
     
    #1
  2. kmgr

    kmgr Static Dreams

    Dołączył:
    4 Maj 2014
    Wiadomości:
    31
    Docenione treści:
    14
    Ja dopiero zaczynam 'robić gry', ale już mam wybrane i przetestowane narzędzia: Unity3d (engine), Graphics Gale (pixel art), Photoshop Elements (nie - pixel art), Notepad++ (notatki), VS Express (kod).
     
    #2
  3. Huder

    Dołączył:
    20 Marzec 2014
    Wiadomości:
    13
    Docenione treści:
    0
    Ja jak byłem mały i nie miałem komputera to robiłem gry planszowe. Ile ja tego naprodukowałem to się w pale nie mieści. Miałem konsolę psx ( nadal mam 2 wersje :p ) i tam zagrywałem się w NFSIII zajarany tą produkcją zrobiłem jej wersję planszową. Szkoda że mama mi kiedyś to wyrzuciła jak sprzątała makulaturę. Robiłem jeszcze karciankę C&C i jakieś strategiczne turowe gry.

    Parę lat później u kolegi który komputer posiadał zainstalowaliśmy GameMaker 4 z jakiegoś numeru CD-action. Niesamowicie się tym programem zafascynowałem i gdy dostałem 1 własny PC z internetem (dial-up ofc) to pierwsze co drobiłem to ściągnięcie GM6.1 bo wtedy on był najnowszy.
    I tak przez 8 lat po dziś dzień używam GM dopiero niedawno zacząłem się rozwijać w kierunku Unity3D z C#.
     
    #3
  4. blackmoondev

    Dołączył:
    4 Maj 2014
    Wiadomości:
    19
    Docenione treści:
    9
    Unity / Game Maker / Flash / Construct 2 - ułożone od najbardziej "dla programisty" do najbardziej "dla grafika".
     
    #4
  5. Pan Herbaciarz

    Dołączył:
    3 Maj 2014
    Wiadomości:
    15
    Docenione treści:
    3
  6. fuzzy

    fuzzy Space Dawgs

    Dołączył:
    16 Maj 2014
    Wiadomości:
    9
    Docenione treści:
    5
    Póki co Corona sdk.
    A teraz uczę się Unity, żeby mieć wybór ;).
     
    #6
  7. Kord

    Kord Paranoiac

    Dołączył:
    3 Maj 2014
    Wiadomości:
    23
    Docenione treści:
    3
    To dość bardzo ogólne pytanie. Jeśli o toole chodzi: UDK & Unity wspomagane Photoshopem i 3Ds'maxem. Czasami okazjonalnie jakieś Tiled, albo inne tileset gluery. Plus masa kartek. Masa. I ołówki.

    Chociaż i tak, najfajniejszy tool to "Commercial Programmer". :V
     
    #7
    PsichiX lubi to.
  8. Sheepstorm

    Sheepstorm 1w dev
    Staff Member

    Dołączył:
    18 Marzec 2014
    Wiadomości:
    23
    Docenione treści:
    1
    Programiren:
    • Unity / UDK
    • Cocos
    • Construct
    Grafiken:
    • 3ds
    • Photoshop
    • Blend (nie blender olaboga)
    ToDoListen:
    • Trello
    • Freedcamp
    Notatken:
    • Onenote
     
    #8
  9. goshki

    Dołączył:
    4 Maj 2014
    Wiadomości:
    10
    Docenione treści:
    3
    Kod w Haxe / OpenFL / HaxeFlixel (plus całe dobrodziejstwo inwentarza zależne od platformy docelowej: Android SDK, Visual Studio Express, Xcode do buildów na Maca/iOS, IDE na Windows: FlashDevelop). Grafika w Paint.NET, dźwięki w Bfxr, do muzyki próbowałem Musagi i SunVox (ale ogólnie raczej wynajduję gotowe, darmowe kawałki np. z NoSoapRadio).

    "Zarządzanie projektem": Google Docs, Google Keep, Evernote, kiedyś Kanbanery.

    Kod trzymany na Dropboksie lub na Bitbucket (Git do kontroli wersji, SourceTree do pracy z Gitem).
     
    #9

Poleć tę stronę