Wielu ludzi, którzy chcieliby zacząć 'robić gry' zapewne zastanawia się, gdzie skierować swe pierwsze kroki. Tak więc pytanie do ludzi, którzy już te kroki postawili - w czym robicie gry?
Ja dopiero zaczynam 'robić gry', ale już mam wybrane i przetestowane narzędzia: Unity3d (engine), Graphics Gale (pixel art), Photoshop Elements (nie - pixel art), Notepad++ (notatki), VS Express (kod).
Ja jak byłem mały i nie miałem komputera to robiłem gry planszowe. Ile ja tego naprodukowałem to się w pale nie mieści. Miałem konsolę psx ( nadal mam 2 wersje ) i tam zagrywałem się w NFSIII zajarany tą produkcją zrobiłem jej wersję planszową. Szkoda że mama mi kiedyś to wyrzuciła jak sprzątała makulaturę. Robiłem jeszcze karciankę C&C i jakieś strategiczne turowe gry. Parę lat później u kolegi który komputer posiadał zainstalowaliśmy GameMaker 4 z jakiegoś numeru CD-action. Niesamowicie się tym programem zafascynowałem i gdy dostałem 1 własny PC z internetem (dial-up ofc) to pierwsze co drobiłem to ściągnięcie GM6.1 bo wtedy on był najnowszy. I tak przez 8 lat po dziś dzień używam GM dopiero niedawno zacząłem się rozwijać w kierunku Unity3D z C#.
Unity / Game Maker / Flash / Construct 2 - ułożone od najbardziej "dla programisty" do najbardziej "dla grafika".
To dość bardzo ogólne pytanie. Jeśli o toole chodzi: UDK & Unity wspomagane Photoshopem i 3Ds'maxem. Czasami okazjonalnie jakieś Tiled, albo inne tileset gluery. Plus masa kartek. Masa. I ołówki. Chociaż i tak, najfajniejszy tool to "Commercial Programmer". :V
Programiren: Unity / UDK Cocos Construct Grafiken: 3ds Photoshop Blend (nie blender olaboga) ToDoListen: Trello Freedcamp Notatken: Onenote
Kod w Haxe / OpenFL / HaxeFlixel (plus całe dobrodziejstwo inwentarza zależne od platformy docelowej: Android SDK, Visual Studio Express, Xcode do buildów na Maca/iOS, IDE na Windows: FlashDevelop). Grafika w Paint.NET, dźwięki w Bfxr, do muzyki próbowałem Musagi i SunVox (ale ogólnie raczej wynajduję gotowe, darmowe kawałki np. z NoSoapRadio). "Zarządzanie projektem": Google Docs, Google Keep, Evernote, kiedyś Kanbanery. Kod trzymany na Dropboksie lub na Bitbucket (Git do kontroli wersji, SourceTree do pracy z Gitem).